Has sentit parlar de Tensegritat?

Has sentit parlar de Tensegritat?

Una estructura constitueix un sistema de tensegritat si es troba en un estat de auto-equilibri estable, format per elements que suporten compressió i elements que suporten tracció.

L’equilibri entre esforços d’ambdós tipus d’elements doten de forma i rigidesa a l’estructura.

 El terme Tensegritat, provinent de l’anglès Tensegrity és un terme arquitectònic encunyat per Buckminster Fuller com contracció de tensional integrity (integritat tensional).

La tensegritat aplicada al cos humà, vol dir que, la nostra estructura òssia es manté integrada en una infinitat de teixits musculars i fascials, formant un sistema que manté el seu equilibri gràcies als diferents elements de tensió a què està unit.

Una compressió en una zona articular pot procedir d’una deficiència tensional de la resta del sistema o d’una altra part del sistema.

Des d’aquest punt de vista el cos s’aborda en la seva globalitat. La millora de l’equilibri de l’estructura, suposarà una considerable millora de cada un dels elements tensionals que la componen. Tot això aplican a Bowspring.

El cos humà es una estructura tensegritica viva, podem parlar de biotensegritat.

La tensegridad aplicada en els éssers vius amb auto moviment.

Efectivament, el cos humà (i el de qualsevol animal vertebrat) és clarament una estructura tensegrítica viva!

Els ossos són les barres rígides (no es toquen entre si) que estan en compressió gràcies a les forces de tracció de músculs, lligaments i teixit fascial (teixit connectiu o conjuntiu), que alhora formen la xarxa tensa i contínua que delimita espacialment el cos per l’exterior.

La pell és l’última (i més externa) membrana elàstica del cos.

El teixit tou (músculs, lligaments i teixit fascial) està en tensió positiva, favorable, necessària i vital. La rigidesa dels ossos els permet tenir aquesta tensió. Imagina’t un cos sense ossos o sense teixit tou … seria un sense sentit, ja que un necessita de l’altre.

Deixa que el teu cos sigui el més tensegrític possible: mou-te, estira el teixit tou, respira de forma contínua, àmplia i profunda, descansa i relaxa’t sempre que sigui necessari, integrant les tensions. I recorda també, segueix una bona alimentació.

A través de la pràctica de ioga Bowspring, pots desenvolupar aquesta tensegritat, recuperant la saviesa de la natura primitiva. Amb moviments organics, fluids i conscients.