FÀSCIA

Ioga Fascial: Alliberament miofascial

Teixit conjuntiu o fàscia és considerat com el teixit universal, com totes les estructures del cos i realitza moltes funcions que fins ara no tenia en compte.

En el món de l’anatomia i l’esport havia sempre considerat per teixit connectiu com a complement passiva i estructural, a subestimar-lo per proposar-la com a disposició o embolcall mera teixit. Avui, malgrat la manca de definició comuna, la fàscia podem considerar com “un òrgan de teixit connectiu que forma un continu funcional, altament innervades, que aporta estabilitat i mobilitat formada per un cos tridimensional xarxa l’estructura principal és el col·lagen i l’aigua”.

“Teràpia de punts gallet”, es pot utilitzar com alliberament miofascial és una teràpia de teixit tou que pot alleujar el dolor muscular crònic causada per teixit de cicatriu a la fàscia d’adherències muscular (myo). La fàscia de teixit conjuntiu que envolta la majoria de les estructures dins del cos humà, incloent-hi el múscul.

La fàscia suports i protegeix les estructures, però pot ser restringit a causa de la malaltia, l’ús excessiu, trauma, agents infecciosos o inactivitat, sovint resulta en el dolor, la tensió muscular i la corresponent disminució del flux sanguini. La fàscia danyat és la principal causa de dolor crònic i disminució de la flexibilitat.

Un “punt gallet” és una petita peça de múscul contractat fortament, tallar el subministrament de sang a aquesta part del múscul ocasionant irritació, dolor lleu. Punts gallet són un factor clau en mals de cap, dolor al coll, mal d’esquena i moltes altres malalties comunes com la síndrome del túnel carpià, ciàtica, oïda i queixal.

Postura, moviment i fàscia.

Aconseguir un bon cos equilibri, postura adequada i un moviment àgil, necessitem una harmoniosa comunicació entrar estructures del cos diferents (teixits, músculs, òrgans, ossos…) El coordinador d’aquest equilibri és en part la gelosia fascial capaç de transmetre les forces correctament optimitzant les tensions i autoajustandose gràcies a senyals propioceptives cos.

Alteracions del teixit fascial.

Alteracions en el teixit fascial es produeixen desús bé, bé, mal ús o també per un ús excessiu. Quan s’altera aquest teixit, és desorganització, perdent l’habilitat a l’estrès transmissió característica i que afectin directament la nostre moviment i la postura. Té, i que té en compte que aquest teixit permet el moviment correcte dels òrgans viscerals de manera que una alteració dels mateixos també pot influir el metabolisme.

Generalment alteracions són vistos com un teixit més dens, que crea adherències i rigideses que impedeixen una correcta moure i enviar informació incorrecta el nostre estatus de cos i la nostra situació espacial de manera que augmenta el risc de lesions.

Teixit connectiu reacciona i millor optimitzat moviments multi direccionals i poques repeticions. Per realitzar moviments funcionals, multi-articulars i 3D permet el teixit per fer la funció que heu configurat oferir el moviment en la vida real.

Moviments repetitius en breu sèrie d’intensitat amb estirament favor la mecànica elàstica reserva dels teixits. El teixit connectiu i especialment les estructures passius del múscul (tendons i perimysium) tenen una gran capacitat de reserva d’energia mecànica elàstica, que millora i optimitza el rendiment passiva, optimitzant així l’ús de la contracció muscular i per tant gastar menys energia.

Variabilitat en exercicis i intensitat manté l’alerta de teixit per reaccionar davant d’imprevistos, permet una bona lliscament entre estructures evitant adherències i estimula una bona irrigació d’optimitzar la seva resposta.

Què esperar: posicions noves dinàmiques

Les posicions dels Bowspring són dinàmics i en els exercicis es mouen en totes direccions: cap enrere i endavant, cap als costats, arc amb torsió i movent-se amunt i avall. També podem incorporar exercicis dinàmics com salts i saltar en la nostra pràctica. A més, les postures d’equilibri són un gran centre d’atenció perquè revelen desequilibris universals que tots tenim.

Per ajudar els alumnes en el seu aprenentatge, oferim postures dinàmiques noves que incorporen:

  • Genolls doblegats.
  • Talons flotants.
  • Natges actius i d’alts a la curvatura natural de la suport lumbar.
  • Ampliat alta esquena i les espatlles amples.
  • Coll i ventre amb corbes i allargades.